bedankt voor je bericht over je eigen webshop.
voor wat betreft de ombouw heb ik nog een paar vragen die wellicht ook bij andere lezeres aanwezig zijn. Ik heb een gazelle orange. hierbij zit de rem en dynamo nu in mijn voorwiel verwerkt. ik heb dus geen knijprem en geen dynamo.
hoe los ik dat op bij de ombouwset? of past het geheel dan eigenlijk niet op mijn fiets?
Onze FMHMotor 2011 ombouwset is zowel geschikt voor v-brake, rollerbrake, en zelfs schijfrem.
Onze motor heeft al de montagemogelijkheid voor schijfrem, als je v-brakes hebt is het natuurlijk helemaal geen probleem.
Bij rollerbrakes krijg je in de ombouwset meegeleverd een v-brake als je een voorvork hebt met daarop nog de nokjes die hiervoor bestemd zijn ( ongeveer 4 jaargangen A-Merken ) is dit niet het geval leveren we een cantilever rem die op het gaatje in je voorvork wordt gemonteerd waar
Ter vervanging van je naafdynamo, leveren we een Led-koplamp op batterijen ( tevens zaklamp functie ).
En je achterlicht zit in de meegeleverde accu, en werkt ook op de accu spanning.
Ik heb nog 2 vragen nl:
1e Heb ik het nou goed begrepen dat de 36V versie
nu eenmalig ook 499 euro kost ?
2e Kan ik ook een nieuw voorwiel kant en klaar bemotord en bespaakt bestellen en wat kost dat extra?
Beste Herman,
Op de 36 volt versie krijg je nu ook € 200,-- korting, dus geen 799,-- maar 599,--
Bij deze eerste serie heb ik er voor gekozen losse motoren te laten komen, dit heeft als voordeel dat je 2 dezelfde velgen behoud.
Er zijn in Nederland al meer dan 16 verschillende velgen, waardoor je dus de kans hebt dat het compleet ingespaakte wiel afwijkt van je huidige wielen.
Hallo Herman,
Gaarne beantwoording van bovengestelde vragen heb voor trommelremmen.
Hoe bevestig je de accu zie geen accutas, opladen?
Is het niet mogelijk de nederlandse handleiding op deze website ter inkijk te zetten?
De ombouwset geeft u de keuze tussen een pedelec-sensor ( trapondersteuning ) of een gashendel ( vol elektrisch ) bij deze laatste is wettelijk wel een blauw kentekenplaatje nodig.
Beide opties zitten wel in 1 ombouwset, dus de keuze is aan u.
Graag meer uitleg over vol elektrisch!
Mijn achter versnelling is de defect,,,,,,,,,,,vraag ±wat moet er in het achterwiel,en hoeveel versnelingen of geen, en hoe veel km s op een accu
met vol elektrisch bedoel ik dat je er niet bij hoeft te trappen maar dat je op accukracht vooruit gaat, als bij een elektrische scooter.
Als je de pedelec-sensor aansluit is het prettig dat je wat versnellingen hebt ( minimaal 3 ) bij vol elektrisch is dit van minder belang.
de actieradius is van een aantal factoren afhankelijk zoals : (gewicht fiets+berijder, de gebruikte ondersteuning, wegdek,tegenwind,heuvels,enz ).
maar met de 36 volt is 50 a 60 km geen probleem.
Ik las de eerste vraag van deze reactie en ik ben benieuwd wat daar het antwoord op is: Als de rem en de dynamo in het voorwiel zitten verwerkt kan de set dan ook op de fiets worden gezet?
De versnelling van de hulpmoter gaat dat met de handgreep of met een aparte schakeling op het stuur. Dan de verlichting blijf dat met de dinamo of gaat dat met de accu: zo ja zit daar dan ook een regelaar op die voltage terug regelen. Moet de wiel groten ook nog door gegeven worden. is er ook een indicator bij voor de snelheid en de accu
Voor de versnelling kun je kiezen tusen de gashendel waarmee je zelf de ondersteuning doseert, of de pedelec-sensor.
Ik zelf heb na de ombouw batterij verlichting gemonteerd, al vind ik je voltage-regelaar via de accu wel een goed idee voor de toekomst.
Wij gaan uit van 28'inch wielen is dit afwijkend dan graag even doorgeven.
Er zit een accu-indicator in de set, een snelheidsmeter is niet inbegrepen.
m.v.g
Marcel
Beste Marcel,
heb een e-bike van Anybike, daar zit xakt dezelfde (24v) accu in als die by jouw set.
De vraag is nu, zyn deze acuus ook los te koop en zoja, quanta costa?
Zijn er dielers om deze sets voor elektrische inbouw sets op mijn iegen fiets te plaatsen in tilburg.Of kan het bij uw op de zaak. graag een bericht terug.
21 Reacties